سوئیچ فاو بسترن بی 30

  • تراش کلید فاوبسترن
  • ساخت ریموت فاوبسترن و کلید تا سال 2016
  • تعریف ریموت وتراش کلیدهای انواع مدل
  • ساخت کلید و ریموت گمشده فاو بسرن
  • پاک کردن کد کلید و ریموت مفقود شده فوبسترن
  • ریموت  ،کپی ریموت  ،کپی کلید
  • کلید  ،کلید یدک  ،ریموت یدک
  • تعریف کلید کی لس(keyless) فو بسترن
  • ساخت اسمارت کی(smart key)
  • ساخت کلید و ریموت در محل
  • کلید و ریموت در محل
  • کپی ریموت  ،کپی کلید  ،ریموت یدک  ،کلید یدک
  • باز کردن درب  در کمترین زمان
  • ساخت کلید  ،تعریف ریموت
  • کددهی ریموت
  • تراش کلید  ،ساخت ریموت گمشده  و تراش کلید با دستگاه تمام اتوماتیک
  • کلید یدک  ،کلید اصلی  ،تعریف ریموت

معرفی فاو بسترن

خودروهای ساخت بسترن چین، در ایران با برند فاو شناخته می‌شوند و گروه بهمن، مونتاژ و عرضه‌ی آنها را برعهده دارد. پس از وادرات مدل B50، حال با سدان کوچک‌تری به نام B30  مواجه هستیم.

تا همین چند سال پیش، خودورهای چینی به دو دسته تقسیم می‌شدند. گروه اول، شامل محصولاتی با قیمت ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون میلیون تومان و گروه دوم، خودروهایی نسبتا اقتصادی به قیمت ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان تشکیل می‌دادند. این روند، دیری نپائید و حالا نه‌تنها در کلاس قیمتی بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان، شاهد حضور خودروهای چینی هستیم، مدل‌های متنوعی هم با قیمت‌های ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان، به ایران وارد شده‌اند که البته کوچک و ناخوشایند نیستند و امکانات قابل قبولی برای یک خانواده‌ی معمولی فراهم می‌کنند.

این موضوع، می‌تواند زنگ خطری جدی برای صنایع خودروسازی کشور باشد، چراکه خریدار ایرانی را برسر دو راهی انتخاب بین محصولات ایرانی و چینی با قیمت زیر ۶۰ میلیون تومان، خواهد گذاشت.

گروه فا (تلفظ درست واژه‌ی FAW) در سال ۱۹۵۳ با سرمایه‌گذاری دولتی بنیان نهاده شد و امروزه نیز، بخش اصلی سهام آن در اختیار دولت چین باقی مانده است. فاو دارای دو زیرمجموعه‌ی عظیم خودروسازی است که شامل هونگ‌کی و بسترن می‌شود.

با توجه به اینکه سابقه‌ی فاو، بیشتر بر ساخت کامیون و صنایع سنگین حمل و نقل استوار است، برند بسترن در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد تا کارخانه‌ای مخصوص تولید خودروهای مدرن باشد. البته نباید فراموش کرد که شرکت هونگ‌کی، از سال‌های دهه‌ی ۵۰ میلادی فعال است و سواری‌های تشریفاتی کلاس لوکس، تولید می‌کند.
تولیدات بسترن، شامل دو کراس‌اور (X40 و X80) و چهار خودروی سواری صندوقدار (B30 ،B50، B70 و B90) است که B30 کوچک‌ترین آنها محسوب می‌شود. هرچند که خط مونتاژ محصولات مزدا در چین، توسط بسترن اداره می‌شود،

خودروی B30، وجه مشترکی با هیچ‌ یک از مدل‌های مزدا (خصوصا مزدا 3) ندارد. در عوض، این سدان کامپکت، پلت‌فرم و شاسی خود را از فولکس‌واگن جتا به عاریت گرفته است که با کد (PQ4) شناخته می‌شود و با اندکی تفاوت، روی آئودی A3 نیز دیده می‌شود. استفاده از یک پلت‌فرم موفق به جای طراحی یک نمونه‌ی جدید، حرکتی هوشمندانه است که امروزه توسط بسیاری از خودروسازان چینی انجام می‌شود و در مدل آریو سایپا S300 (زوتیه Z300 ) با شاسی و بدنه‌ی تویوتا آلیون هم، شاهد چنین ترفندی بودیم.

بسترن B30 توسط گروه خودروسازی بهمن در ایران عرضه می‌شود که با توجه به سابقه‌ی طولانی در مونتاژ وانت‌های مزدا و مدل‌هایی از مزدا 3، مجموعه‌ای شناخته شده در میان مردم کشورمان محسوب می‌شود. این موضوع می‌تواند برای خریدار ایرانی، در مقایسه با شرکت‌های تازه تاسیس وارد‌کننده‌ی خودروهای چینی، اهمیت داشته باشد.

طراحی ظاهری و بدنه

امروزه، ظاهر بسیاری از خودروهای چینی، فراتر از مدل‌های گذشته ارزیابی می‌شود و زیبایی بعضی از آنها، قابل قبول است. خودروی بسترن B30 هم، مانند برادر بزرگ‌تر (بسترن B50) ترکیب خوبی دارد که خصوصا از نمای مقابل، به سختی می‌توان از آن، ایراد گرفت.

هماهنگی زیادی بین سایز جراغ‌های اصلی و جلو پنجره وجود دارد، به طوری که این بخش، جدا از کل بدنه به نظر می‌رسد. شباهت این قسمت، با هیوندای النترا و آیونیک، خصوصا در نمای ۶ ضلعی جلو پنجره، غیر قابل انکار است، اما در مجموع، جوان‌پسند و اسپرت محسوب می‌شود.
فریم جلو پنجره و خطوط افقی داخل آن، از فلز براق هستند و هرچند که در قابی سیاه و پلاستیکی در کنار چراغ‌ها دیده می‌شوند، حس ارزان قیمت خودروهای چینی را، از ذهن بیننده دور می‌کند. در طراحی سپر هم، بخش اصلی فلزی و هم‌رنگ بدنه ساخته شده است،

درحالیکه جایگاهی برای هدایت هوا و چراغ‌های روشنایی روز دارد. این سپر با ساختار لبه‌دار پایین، حجم‌دهی مناسبی در طرفین ارائه می‌کند که تاثیر مثبتی بر ابعاد ظاهری خودرو دارد. کاپوت جلوی بسترن B30، تا لبه‌ی چراغ‌ها و جلوپنجره کشیده شده است به طوری‌که تقریبا هیچ فضای خالی بین آنها، دیده نمی‌شود. نمای این بخش هم به سادگی رها نشده و دارای خطوط حجم‌دهنده است.

معرفی فاو بسترن B30 در ساخت ریموت
معرفی فاو بسترن B30 در ساخت ریموت

از نمای جانبی، کوچک بودن B30، کاملا جلب نظر می‌کند، درحالیکه بیش از ۴.۵ متر طول دارد و از این نظر، تقریبا هم‌اندازه‌ی تویوتا کورولا است. این خودرو در مقایسه با بعضی سدان‌های چینی موجود در ایران که قیمتی در حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان دارند، طول کمتری دارد و این موضوع، می‌تواند علاقه‌مندان چنین مدل‌هایی را به سمت نمونه‌های کشیده‌تر (مثل آریو S300 و MG 360) جذب کند. پیچیدگی خاصی در طراحی B30 از نمای بقل، دیده نمی‌شود.

اما به سادگی نیز رها نشده و دارای خطوطی حجم‌دهنده است که مهم‌ترین آنها، از لبه‌ی چراغ جلو تا چراغ عقب وجود دارد. پایین درها و نزدیک رکاب‌ها نیز، خطی مورب وجود دارد جلوه‌ای مدرن به بسترن B30 می‌دهد. در نمونه‌های موجود در چین، رینگ‌های ۱۵ اینچی دیده می‌شوند، اما نسخه‌های وارد شده به کشور، احتمالا با چرخ‌های اسپرت ۱۶ اینچ و طرح پنج‌پر دوگانه، همراه با آینه بغل‌های راهنمادار و هم‌رنگ بدنه عرضه خواهد شد.

نکات مثبتی که در طراحی نمای مقابل و جانبی بسترن B30 اشاره کردیم، در پشت خودرو دیده نمی‌شود و به نوعی طراحی این بخش، چندان جدی گرفته نشده است. سپر عقب و درب صندوق، بسیار ساده هستند، ضمن اینکه خلاقیت خاصی در چراغ‌های پشت خودرو دیده نمی‌شود. پرهیز از به‌ کار گیری ادوات پلاستیکی در نمای عقب بسترن هم دیده می‌شود و صرفا در بخش کوچی از زیر سپر، شاهد استفاده از چنین متریال ارزان‌قیمتی هستیم.

از سویی دیگر، کشیدگی شیشه‌ی عقب که باعث افزایش زیبایی خودرو در نمای جانبی شده، طول کاپوت عقب را کاهش داده است که در نتیجه‌ی آن، جابه‌جا کردن لوازم در انتهای صندوق عقب، کمی سخت خواهد بود.

در مجموع، با توجه به اهمیت بسیار زیاد نمای روبرو در زیبایی یک خودرو، می‌توان از کاستی‌های عقب بسترن B30 گذشت و نمره‌ی بسیار خوبی به طراحی آن داد. ابعاد این خودرو شامل ۴۶۲۵ میلی‌متر طول، ۱۷۹۰ میلی‌متر عرض و ارتفاع سقف ۱۵۰۰ میلی‌متر است که با فاصله محورهای ۲۶۳۰ میلی‌متر ارائه می‌شود.
طراحی داخلی و کابین

با قرار گرفتن پشت فرمان بسترن B30، با نکته‌ی جذابی در طراحی اتاق این خودرو مواجه نمی‌شوید. هرچند که می‌توان، داشبورد و ادوات آنرا، زیباتر از محصولات وطنی دانست، اما نوع چیدمان تجهیزات در مقابل سرنشینان، به کامیون‌های چینی شباهت دارد و چندان جذاب نیست. مهم‌ترین نکته‌ی مثبت در کابین B30، صندلی‌های خوش‌فرم و نمایشگر لمسی ۷ اینچی هستند که حس یک خودروی مدرن به راننده می‌دهند. قطعات پلاستیکی در حاشیه‌ی نمایشگر اصلی و دیگر تجهیزات داشبورد، طرحی شبیه به فیبر کربن دارند که به‌تازگی در بعضی خودروهای چینی دیده می‌شود.

بسترن B30 از ادواتی با طرح چوب در نمای داخلی استفاده نکرده است، اما بعضی قطعات، مثل دستگیره‌ها و کلید‌های گران تهویه مطبوع را از فلز نفره‌ای رنگ ساخته است که حس بهترین به کاربر می‌دهد. هرچند که متریال صندلی‌ها و تودری‌ها تا حدودی قابل قبول است، پلاستیک سخت داشبورد و جای‌گذاری بعضی‌ ادوات، مثل مجرای هوا در زیر نمایشگر؛ نمره‌های منفی در فضای داخلی B30 محسوب می‌شوند.

پشت فرمان B30 حس خوبی دارد و با توجه به ضخامت کم ستون A، دید مناسبی برای راننده فراهم می‌شود. بر اساس تجربه‌ی نگارنده، از حضور در کابین بسیاری از خودروهای چینی موجود در بازار ایران، می‌توان گفت که فضای داخلی B30 با وجود نمایشگر، سانروف و آپشن‌های مختلف، کمی کوچک‌تر از رقبای آن احساس می‌شود. این موضوع، در ردیف دوم، بیشتر جلوه می‌کند و خصوصا در فضای سر برای سرنشینی با قد بلندتر از ۱۸۰ سانتی‌متر، چندان راحت نیست.
این خودرو، دارای صندلی‌هایی با گنجایش ۵ سرنشین است، اما عملا برای چهار نفر، مناسب خواهد بود.

معرفی فاو بسترن B30 در ساخت ریموت
معرفی فاو بسترن B30 در ساخت ریموت

نکته‌ی مثبتی که می‌تواند، برای خریدار بسترن B30 جذاب باشد، حجم قابل توجه صندوق عقب است. فضای این بخش، ۴۸۰ لیتر برآورد می‌شود که در مقایسه با سمند و صندوق ۵۰۰ لیتری، و L۹۰ با فضای بار ۵۱۰ لیتری، تفاوت خاصی ندارد.
پیشرانه و قوای فنی

ساخت سوئیچ فاوبسترن،ساخت ریموت بسترن،ساخت و کددهی بسترن


شعبه شمال : تهران، آجودانیه(سباری)، بلوار محمدی، خیابان البرز، مجتمع خودرویی البرز   تماس: 22297397 – 02126154238
شعبه غرب : جلال آل احمد شرق به غرب نرسیده به اشرفی اصفهانی خیابان شایق شمالی جنب کوچه هفتم نگین ریموت
تلفن های تماس: 09385881754- 44299085-44299069-09124802295

© Copyright 2022
همین حالا با ما تماس بگیرید